2 Mayıs 2013 Perşembe

my digital story


Film Oluşturmayı Öğrenme

Amasya Seyahati

   Bu çalışma bana birçok şey kattı. Nasıl video yapılır, bu çalışmayı ilerde hangi alanlarda kullanırım gibi sorulara cevap buldum. Bilgisayar dersim için bir video hazırlamam gerekti ben de çocukluğumda ailemle beraber yapmış olduğumuz Amasya seyahatini anlatmak istedim. Filmimi İngilizce yaptım. Bu seyahat benim unutamadığım anılarımdan biridir. Amasya’ ya gittiğimizde beş yaşında bir çocuktum. O zamanlar Tokat’ ta yaşıyorduk. Bu videoyu hazırlarken çocukluğumu hatırladım ve ilk önce bu güzel anımı yazmaya başladım. Anımı yazdıktan sonra story board çalışmamı yaptım. Bu çalışma için Amasya’da çekindiğimiz fotoğrafları kullanmam gerektiği için ailemden o gün çekinmiş olduğumuz fotoğraflarımızı bana göndermelerini istedim. Ailem bu fotoğrafları gönderdi ve bende onları story board çalışmama koydum. Anıma uygun fon müziği bulduktan sonra ses kaydımı yaptım. Bu çalışmalarımı yaptıktan sonra filmimi yapmam gerekiyordu. Movie Maker programı hakkında bir bilgiye sahip değildim ve filmin nasıl yapıldığını bilmiyordum bu yüzden filmi yapmaya başlarken biraz zorlandım. Bilgisayar dersi sayesinde nasıl film yapıldığını öğrendim ve filmimi yaptım. Benim için çok keyifli bir çalışmaydı. Bu çalışmayı ilerde meslek hayatımda da rahatlıkla kullanacağıma, vereceğim İngilizce derslerinin daha renkli, eğlenceli ve eğitici olmasına katkı sağlayacağına inanıyorum. Yapmış olduğum filmi izlerken film yapmayı başarabildiğim için kendimle gurur duyuyorum. Filmimi izlerken çocukluğumu ve ailemle yapmış olduğum Amasya seyahatini hatırladım. Filmimi izlerken çocukluğumun eski güzel günlerine döndüm. Bu çalışmayı çok yararlı eğitici öğretici ve birçok alanda kullanabileceğim bir çalışma olarak düşünüyorum. İyi ki Movie Maker programını öğrendim. Filmimin güzel olması için çok çalıştım. Umarım sizler de beğenirsiniz. İyi seyirler.

10 yorum:

  1. gerçektende eğitici bir çalışma oldu canım...baştaki resmin uzun süre kalması dışında herşey çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  3. Bu çalışma Bizim ileride ki işimizde çok yardımcı olacak...
    Videon Çok anlamlı ve güzel canım.

    YanıtlaSil
  4. Güzel olmuş canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Amasya'yı anlatmışsın filminde. Benim bütün illeri dolaşmak gibi hayalim var. Tanıtımın güzel olmuş canım, çok beğendim. Banada fikir oldu Amasya üzerine.:)

    YanıtlaSil
  6. güzel ve eğitici olmuş. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. güzel olmuş canım ama müzik biraz duygusal olmuş

    YanıtlaSil
  8. Selam canım, videon hoş ancak müziğin anlattığın geziye çok uygun olmamış, ben senin yerinde olsam daha hareketli bir müzik eklerdim.Onun dışında güzel bir iş çıkarmışsın.

    YanıtlaSil
  9. cok begendim ellerine sağlik cnm..

    YanıtlaSil